online marketing főoldal Online marketing kezelőpult Online marketing súgó Online marketing tagok Online marketing keresés



Online Marketing
Online marketing fórum
Go Back   Internet marketing - Internet marketing fórum > Online Vállalkozás > Termékvéleményezés, értékelés
Termékvéleményezés, értékelés Tapasztalatcsere e-bookokról, szoftverekről, termékekről, szolgáltatásokról.



Új marketing trendek -

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
(#1)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default Új marketing trendek - 2008-12-07, 13:10

Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha az új marketing trendekről beszélgetnénk egy kicsit. Ha tudsz olyan trendekről, ami még nem nagyon közismert, oszd meg velünk. Jómagam ide sorolnám az exponenciális marketinget vagy a kék óceán stratégiát. Ismeritek?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#2)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default Paul Garrison:Exponenciális marketing - 2008-12-07, 14:13

Két hónapja egy nagyon kedves barátom (aki egy főiskolán tanítja a marketing tudományát) figyelmembe ajánlott egy könyvet. Címe: Paul Garrison: Exponenciális marketing
Az a tudat, hogy egy olyan szakember írta aki sokat töltött el a szakmában és hazánkban is sokáig vitt egy neves céget(nem az íróasztal mögött gyártott elméleti ötleteket)már jó ajánlólevél volt számomra. Hamar befejeztem a könyvet, de nem azért mert olyan pocsék volt , ép ellenkezőleg. Végre azt olvastam egy szakkönyvben, amit már kezdő marketinges(1999) korom óta bennem van és próbálok a környezetemnek folyamatos átadni,VEVŐÉRTÉK, ÉRTÉKTEREMTÉS. Adj értéket a vevőnek és meglátod duplán megtérül. Most mondhatja bárki, ez egy elcsépelt szöveg, pedig nem az. Ma Magyarországon fellelhető cégek(termelői, kereskedelmi, szolgáltatás ipari stb.)nagy része(TISZTELET A KIVÉTELNEK) nem az értékteremtést helyezi előtérbe, hanem a minél magasabb profitot és a minél kisebb költséget. Sokszor elmosolyodom, mikor a cégvezetőkkel beszélgetek és megpróbálnak meggyőzni arról, hogy csak a jelenlegi problémára koncentráljunk a profit tükrében. Erre mondom én azt, hogy CSŐLÁTÁS, sőt egy jobbat tudok "nem látja a fától az erdőt".
Mielőtt bárki megszólna, véleményem szerint is fontos a profit, de ehhez ne csak alap eszközöket (akció, egyet fizet kettőt kap, árengedmény stb.)alkalmazzunk, adjunk hozzá más eddig nem alkalmazott, vevőt szorosabban megcélzó eszközrendszert is. Ide mindjárt visszatérek, de muszáj tennem egy kis kitérőt, hogy lássuk a fentiekben leírtak miért alakulnak ki. Véleményem szerint a cégvezetőknél a csőlátás és a logikus gondolkodás hiánya azért jön létre, mert a gazdasági iskolák legtöbbje a 80-90 években megírt könyveket használja tanításai során. Az új tendenciákat nem merik vagy nem akarják tanítani. A gyakorlat helyett csak a száraz elméletet verik az ember koponyájába. Kérdem én, akkor hogyan várható el a későbbiek során, hogy az ilyen iskolákból kikerült vezetők kreatívan és hatékonyan megoldjanak bármit is. Sehogy, elfogynak az elméletben tanultak és ott állunk, hogy az alap eszköztárral harcol, ami a tipikus árháborúhoz vagy más szóval kifejezve "vörös óceán stratégiához" (vörös óceán= folyamatos harc a konkurens cégekkel) vezet.
Elnézést, kicsit elragadtattam magam, inkább visszatérek az eszközrendszerekhez. A könyvben sok érdekes esettanulmányt találunk, ezért ajánlom mindenkinek. Jómagam most egyet szeretnék csak kiemelni, annak érdekében, hogy lássuk mit jelent az értékteremtés és miként generál profitot a vállalat számára.
Példa: Coca Cola Beach House. Nagyon sokan szeretjük a kólát(minőségről beszélek), pedig nem olcsó mégis fogy(karácsony előtt egy héttel már alig tudtam vásárolni minőségi kólát) miért? ÉRTÉKET AD! COCA COLA BEACH HOUSE. Nyár van, süt a nap, haverok, Balaton, buli, szórakozás, programok mindezt "ingyen kapod" és még jól is érzed magad. Nem így van? Itt jön a lényeg, Te nem a Beach House-on fogod hozni a profitot, hanem a boltban. Hogyan? Bemész vásárolni és szeretnéd megvenni a kóládat és ekkor eszedbe jutnak a kellemes élmények, amely befolyásolni fog abban, hogy miként dönts és mely márkát vásárold.
Fontos: Értéket kaptál, ami befolyásol a döntésben és segít egy picit abban, hogy felidézd a kellemes pillanatokat, amit átéltél. Tudom, nem mindenki jár a Beach Housra, annak például ott van a Coke mikulás, szerintem tudjátok miről beszélek. Ugye, ott van a fejedben, mert kaptál egy plusz dolgot ebben a nehézségekkel teli világban.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#3)
Old
Zso's Avatar
Zso Zso is offline
Adminisztrátor
Zso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugár
 
Default 2008-12-08, 13:24

Nagyon jó témát hoztál fel! Adtam érte hírnévpontot.
Én nem ismerem ezt a két új trendet, amit írtál, illetve mostmár kaptunk egy kis ízelítőt az "exponenciális marketingről".
A másik miről szól, hogyan fogjunk ki minél több halat az óceánból?


Fogyókúra és edzés titkok
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#4)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-08, 17:43

Nem foglalkoztam vele túlságosan (pontosabban nem használom, s nem ismerem behatóbban sem), amit tudok róluk tömören, hogy az új terület, ahol az adott piacon az első lehetsz az a Kék Oceán Stratégia (BOS), ha már megjelennek a cápák (kezd sok lenni az adott téren a domináns konkurencia): Red Ocean keletkezik. Én is ilyesmivel foglalkozom: niche piac a fogászati marketing is (ajnuártól indul a site-om).
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#5)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default BOS (kék óceán sratégia) - 2008-12-08, 20:38

Chrisdry nagyon jól foglalta össze a BOS-t. A lényeg egy új piacot generálni, olyat, ami még nincs. Szerintem ez a jó öreg ansloff mátrix diverzifikációs eleme. Új termék új piacra.

Jómagam nem igazán vagyok jó fogalmazó ezért raktam be ide ezt az írást

A Kék Óceán Stratégia (BOS) teljesen új gondolkodásmódot takar, amely nem a versenytársakra és a „jobbat olcsóbban” kényszerre koncentrál, hanem új termékek, szolgáltatások, új piacok teremtésére. Természetesen az új piacok vize csak ideig-óráig „kék”, később „bevörösödik”, mert amint valami sikeres, ott megjelennek a cápák, azaz a versenytársak.

- Mit takar a Kék Óceán Stratégia?
- 2005-ben jelent meg a Harvard Business Press kiadó gondozásában a „Blue Ocean Strategy” című könyv, két INSEAD–os professzor, W. Chan Kim és Renée Mauborgne tollából. A Kék Óceán Stratégiai módszertan első pillére az úgynevezett értékinnováció, már jóval korábban ismertté vált, a value innovation irodalma 1997-től datálódik. A paradigmaváltó módszertant a professzorok Kék Óceán Stratégiának nevezték el, szembeállítva ezzel Michael Porter, a Harvard Business School professzorának Vörös Óceánjával. Porter 20 éve írt „Versenystratégiák” című könyve, az üzleti stratégiagyártás „bibliája” használja ugyanis a vörös óceán kifejezést a nemzetközi piac szinonimájaként. Ezen a piacon az árversenyben mindenki csak vérzik és szenved, minél definiáltabb a piac, annál véresebb a verseny. Kim és Mauborgne Kék Óceánja teljesen új gondolkodásmódot és stratégiát takar, amely nem a versenytársakra és a „jobbat olcsóbban” kényszerre koncentrál, hanem új termékek, szolgáltatások, új piacok teremtésére.

- A közgazdasági gondolkodásban nem új szabály az, hogy olyan új területeket keress, ahol első lehetsz és ahol – legalább egy ideig - egyedül vagy...
Az, hogy valaki mást, és máshogy akar csinálni, mint a versenytársai, egy nagyon normális kisvállalkozói attitűd, angol kifejezés is van rá: „niche marketing” A „niche piacokat” én kis kék tavaknak hívom. Az a lényegi különbség a Kék Óceán Stratégia és a niche marketing között, hogy az előbbi szisztematikus módszertani keretek között történik. Segítségével a nagyvállalatok, melyek a globális világpiac standardizált termékekkel kínlódnak – végigmenve ezen a stratégiai agytornán – olyan szabad piacokat találnak, ahol elsőként tudják megvetni a lábukat. Természetesen az új piacok vize csak ideig-óráig „kék”, később bevörösödik, mert amint valami sikeres, ott megjelennek a cápák.
- Azaz megjelennek a versenytársak, és utolérik, vagy akár el is hagyják a fő innovátort, a Kék Óceán felfedezőjét?
- Meglehet, de itt a hozzáállás, az attitűd a lényeges. A könyv is azt mutatja be, hogy vannak olyan cégek és vannak olyan hosszú távú sikertörténetek, amelyek mögött ez a stratégiai gondolkodás lelhető fel. Ezért tudnak bizonyos vállalatok a különböző sikerlistákon (Fortune 500) maradni, és olyan eredményeket elérni, amely a vezető pozíciót biztosítja számukra.
- Végül is mi a különbség a Kék és a Vörös Óceánok között?
- A Vörös Óceán Stratégia esetében minden a versenyről, az összehasonlításról (benchmarking) szól, melynek célja, hogy a meglévő véges piacon szerezzünk, hódítsunk el minél nagyobb részt. A Kék Óceán Stratégia az iparági korlátokat áthágva, vagy akár lebontva folyamatosan új összetételű szükségleteket, s így végtelen piacokat teremt. Egy példa: vegyük szemügyre a kávé piacot! Sok száz éve isznak az emberek kávét. A kávé meglehetősen strandardizált termék, gyártói között nagy a harc a fogyasztókért. Versenyeznek az alapanyag minőségében, a pörkölési technológiában, a csomagolásban és versengésük eredményeként kávé és kávé között egyre kisebb a különbség, mert már mindenki magas minőséget gyárt. Ekkor kezd véresedni a piac, mert az árban kell versenyezni, egyre olcsóbbá tenni a kávét. Egyszer csak valakinek eszébe jut, hogy versenyezzünk a kávé főzésének technológiájában. Igazi Kék Óceán keletkezik, már nem a kávétermékek versenyeznek, hanem egy hozzájuk kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás. Persze mi sem természetesebb, hogy az új óceán szinte azonnal vörösödni kezd, ahogy elindul benne a verseny. A Kék Óceán Stratégia egyik nagyon fontos jellemzője, hogy átlépjük a hagyományos iparági és/vagy szolgáltatási határokat, és ezzel egy másik iparág vagy szolgáltatás vevőit is megszerezzük, vagy a termékünkhöz kötjük.


- Vannak-e iparágak, ahol a BOS inkább alkalmazható?
- Nincsenek. A matematikai halmazelmélet itt nem működik. A matematikában, ha bizonyos elemekre illik ugyanaz a tulajdonság, akkor azok halmazt alkotnak. A fogyasztási piacokon a vevőim bizonyos szempontból ugyan szintén egy halmazt alkothatnak - például általam gyártott porszívójuk van -, de a következő generációs porszívóm már nem feltétlenül felel meg mindenkinek, és persze lesznek az eredeti halmazon kívülről becsatlakozó új vevők is. A kék óceán stratégáknak - aminek magamat is tartom - ez a „dinamikus halmazelmélet” van a vérükben. És itt érkeztünk egy nagyon fontos ponthoz: a nulladik pillanatban kell definiálnunk, hogy mi az az eredeti halmaz, amelyre kék óceán stratégiát szeretnénk alkotni! Ez a halmaz - piaci szegmens - a stratégiai munka folyamán képlékennyé válik, hol szűkül, hol kitágul. Néha már azt sem tudjuk, hogy most mely termék mely fogyasztóiról is beszélünk. Aztán lassan-lassan eloszlik a köd a Kék Óceánunk felett.
- Könnyű elfogadni a BOS gondolkodásmódját, de miért nem ettől hangosak a menedzsmentfejlesztési programok?
- A könyvet olvasva egy kisvállalkozó lelkesen generál ötleteket a saját világára, hogy hogyan hozzon létre kék tavat. Egy nagyvállalati vezető számára azonban világos, hogy itt attitűdváltásról, elkötelezettségről, a vállalat alrendszereinek áthangolásáról, holisztikus megközelítésről van szó. A BOS azoknál a vállalatoknál működik jól, és ott eredményez sikereket, ahol a teljes vezérkar egyértelműen elkötelezett mellette.
- Milyen felkészültség, milyen tudás kell ahhoz, hogy a BOS-t elsajátíthassa egy ma még csak érdeklődő vezető?
- A BOS értéke a szisztematikus rendszerében van. Valószínű, hogy azért teremt a Kék Óceán Stratégia magának is kék óceánt, mert tömegeket tud megmozgatni. Visszatérve a Niche marketing és BOS közötti különbségre: a Niche stratégia – benne van a nevében is – réseket, piaci szegmenseket keres, míg a BOS olyan termékeket, olyan szolgáltatásokat és főképp olyan jövőt „állít elő”, amely tömegeket érint. Hogy mi kell az elsajátításához? Először talán elég egy fellángolás, aztán ha komolyan gondoljuk, elkötelezettség.
- Van-e valamilyen garancia arra, hogy a BOS segítségével meg is találjuk a Kék Óceánt?
- Ezen a kérdésen sokat vitatkoztunk már a kollégáimmal. Vannak olyan szervezetfejlesztési megoldások, amelyekre igaz az, hogy 2+2=4. A BOS-ra másfajta, „out of the box”, tehát a dobozon kívüli logika a jellemző. A dobozban tudjuk, hogy a newtoni fizika szerint hogyan működnek a dolgok. A dobozon kívül mások a törvényszerűségek. Egy dolog biztos: a BOS-folyamatnak van egy fantasztikus mellékhatása, amely már önmagában is megéri a befektetést: a motiváció! Valami olyat adok a munkatársaim kezébe, amit nem csak a cégnél tudnak hasznosítani, hanem a személyes életükben is. Én szinte nem találkoztam olyan emberrel, akit a BOS ne inspirált volna. Olyanokkal persze igen, akik kezdetben lelkesek voltak, aztán megijedtek. Náluk hiányzott az elkötelezettség.

forrás:www.develor.hu

Last edited by gondolkodas; 2008-12-08 at 20:39..
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#6)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-08, 20:56

Mo-on szerintem új marketing csatornának számít, az RSS-ben elhelyezett reklám, A podcasting elején lévő reklám. Negatív-banner, Collaboration (közösségi együttműködésbe bevont felhasználók). Most ennyi jutott eszembe.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#7)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-08, 21:01

Hmm, erről még nem igazán halottam, igaz én on line marketingben nem igazán vagyok otthon. De nagyon tetszik, azt hiszem ezeknek utána olvasok. Köszönöm a tippet.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#8)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-08, 21:12

Majd adok linkeket ha érdekel.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#9)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-08, 21:13

Hi Chris!

Feltétlenül! Minden újdonság érdekel.Imádom a marketinget
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#10)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-08, 21:39

Valahol itt van egy rész ahol RSS-eket ajánlok (csak nem tudom hova írtam).
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#11)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-09, 16:35

Ezt a bejegyzést azoknak szánom, akik még nem igazán találkoztak a gerilla marketing kifejezéssel(szerintem nincs is itt ilyen). Ha mégis, akkor jó olvasást.

Gerilla marketing
A gerilla marketing egy meghökkentő, formabontó, újszerű megoldásokat, ötleteket tartalmazó kommunikációs megoldás. Több fontos és jól elkülöníthető irányzata van, melyek közül a három legfontosabb:
  • Vírus marketing,
  • "Szájhagyomány" marketing / "Word of mouth" kifejezésből származik (egymásnak beszélnek a termékről, a szocializmusban ennek nagy hagyománya volt)
  • Astroturfing / Ami a PR eszköztárára emlékeztető megoldásokkal épít ál-szubkultúrákat, és önszerveződő közösségeket imitál a megbízó céljainak megfelelően
A gerilla marketing annyiban különbözik a hagyományos marketing kommunikációs megoldásoktól, hogy alapötlete minden esetben egy szokatlan, formabontó ötlet, valamint hogy amennyiben szükség lenne rá, lehetőség nyílik a kommunikációs megbízó anonimitásának biztosítására a kommunikációs célok sérülése nélkül.
A gerilla marketing előnye, hogy relatív kevesen használják a magyar piacon, pedig általában igen költség-hatékony kommunikációs megoldás. Emellett szokatlan átütő erő jellemzi, amivel kiemelkedik a konkurens cégek hagyományos marketing kommunikációs módszerei közül.
A gerilla marketing egyik nagy előnye, hogy ötvözi az ATL és a BTL valamint az online elemeket. Hol innen használ fel eszközöket, hol onnan, ahhoz igazítva, hogy az alapötlet pontosan mit kíván meg.
Költségek:
A gerilla marketing egyik nagy erőssége az ötletcentrikusság. Egy átlagos reklám kampány során leginkább három következő tényező határozza meg leginkább a kampány sikerességét:
  • A gyártási költség
  • A média költség
  • És az ötlet.
Ha ezeket végignézzük, akkor láthatjuk, hogy a gyártási költség rendkívül változó lehet, hiszen teljes mértékben a kampány mechanizmus ától függ. A média költség minden esetben nagyon magas, (ez a legnagyobb tétel). Egy jó ötlet viszont "nem kerül semmibe ", pontosabban a három tétel közül fajlagosan ez a legolcsóbb.
A gerilla marketing nem média, hanem ötlet alapú kommunikációs megoldás . Azaz tervezésekor az ötlet az elődleges, és nem csak a megjelenések számával számol (Reach), hanem sok más olyan tényezővel (Pl.: Szájhagyomány stb..) amit általában a nem gerilla kampányok során, nem szoktak a tervezés részévé tenni.
Anonimitás:
A gerilla marketing eszköztára lehetővé teszi, hogy a megbízó a háttérben maradva , a tudat alattira hatva továbbítsa üzenetét, úgy, hogy a célcsoport észre sem veszi, hogy egy kommunikációs kampány részévé vált. A gerilla marketing eszköztára rendkívül széles. A gerilla marketing képes elérni olyan közösségeket, mint a fórumok, vagy a chat-elők, a turisták, stb., ráadásul nemcsak úgy, hogy azok észre sem veszik, hogy egy kommunikációs kampány részesei, de szórakozás közben, szórakozva ismerik meg a termékeket.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#12)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-10, 13:45

A WOM-ra komoly pénzeket szánnak kint. Több ezres csoportokkal. Nálunk max. termékbevezetéskor vannak ilyenek (de az is kiválasztott 8-10 fő max). Anno voltam vagy 8-10-en, persze, nem mondhattam, meg hogy marketinggel foglalkozom, csak érdekelt miket agyalnak ki a nem szakmabéliek...
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#13)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-10, 20:40

A vírusmarketing egy nem új keletű, de Magyarországon semmiképpen sem hagyományosnak mondható kommunikációs eljárás. A vírusmarketing különlegessége formabontó jellegében és a terjedésében rejlik, amely a reklámeszközök között egyedülálló módon nem tartalmaz médiaköltést, és lehetővé tesz a reklámozó részére egyfajta anonimitást.
A vírusmarketing a gerillamarketing egyik fontos oldalága, mellyel lehetővé válik olcsón, gyorsan és nagyon hatékonyan kommunikálni az internetes társadalom felé.


Hogyan működik?

Az online vírusmarketing szakít a hagyományos kommunikációs metodikákkal, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a fogyasztóhoz, mint a klasszikus média. Az online vírusmarketing a kampány indítását követően ugyanis „magára hagyja” az üzenetet a fogyasztókkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kampány elindítását követően a virus marketernek (A vírus marketing kampányt irányító személy) egy idő után nem lesz lehetősége a kampány irányítására, befolyásolására. A vírusmarketing-üzenet, ahogy kijutott az Internetre, önálló életre kel, hiszen a terjedésében nem a kiválasztott média játszik szerepet, hanem a reklámüzenet befogadói. A reklámüzenet, avagy a vírusmarketing film befogadóinak szerepe, hogy megnézzék és továbbítsák az üzenetet egy vagy több további fogyasztónak.

Vírusmarketing, a legújabb generációs reklám eszköz

A fogyasztók által történő reklámüzenet-továbbításhoz csak úgy tud eljutni a vírusmarketer, ha a reklám üzenete, vagyis a vírusmarketing-film néhány speciális, csak erre a szektorra jellemző sajátosságot mutat.

Műfaji jellegzetességek

Milyennek kell lennie a jó online vírus marketing filmnek?
Erős kreatív elemet tartalmazónak kell lennie. Lehet vicces, humoros, megrázó, gyomorforgató, vagy akár sértő is, de mindenképpen megalapozottnak, jól eltaláltnak kell lennie, mert a gyenge koncepció, vagy akár a klasszikus reklám filmmel közös stílus a vírus marketing kampány végét jelenti. Az átütő koncepció nélküli film terjedése már a kampány indítása után megáll. Rövidnek kell lennie. A jó online vírus marketing film rövid, tömör, maximum 1 perces.

Az online vírusmarketing kampány gyakori lépései

(Az alábbiakban egy példa kampány ismertetője olvasható. Természetesen minden kampány más és más felépítésű)
  • A szerződés aláírása
  • A film koncepciójának véglegesítése
  • A film legyártása
  • Csomópontok felderítése
    • Chatroomok felderítése
    • Fórumok felderítése
  • Kampány indítása
    • Film kiküldése
    • Tematikus siteok „fertőzése”
    • „Word of mouth”, azaz „szóbeszéd” indítása
      • Chat attacks
      • Forum attacks
    • Opcionális: Astroturfings
  • Sajtófigyelés
Elérés

Az online vírus marketing terjedésének útja a vírus marketertől indul el, és egészen addig tart, amíg vagy nem ér el több csomópontot (Csomópont: olyan felhasználó vagy Internetes oldal, amin keresztül további befogadóhoz jut el üzenetünk. Egy csomópont annál értékesebb, minél több befogadóhoz jut el általa a kommunikáció tárgya.) vagy csak ugyanazokhoz a csomópontokhoz ér el még egyszer. Ebben az esetben ugyanis a már elért csomópont nem továbbítja újra azt az üzenetet, hiszen ezt már megjelenítette (portál esetén) vagy már látta (személy esetén).
Az online vírus marketing kampány a vírus marketertől indul el és akkor ér véget, amikor az összes szálon olyan csomópontba fut be az üzenet, ahol azt már látták, vagy az adott közönség nem tartozik a célcsoportba, vagyis a filmet nem küldi tovább.


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#14)
Old
mecs's Avatar
Admin
mecs különleges adottságokkal rendelkezikmecs különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-11, 21:04

Szép összefoglaló, "ugrik a pirospont"
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#15)
Old
VIP Mastermind Team tag
Norcsa különleges adottságokkal rendelkezikNorcsa különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-11, 21:26

Valóban szuper! Tőlem is kapsz egy pöttyöt!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#16)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-12, 18:49

Mindenkinek ajánlom figyelmébe a következő oldalt, ha érdekli az astroturfing.

Marketing - Online marketing tippek - Gerillamarketing - Mi az az astroturfing?
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#17)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default on line marketing trendek kezdőknek. - 2008-12-21, 17:56

Ha valaki még csak most kóstolgatja az on line marketing új trendjeit, akkor ajánlom figyelmébe az az alábbi bejegyzést.

Online marketing trendek 2008 : |MarketingÖtletek.hu|

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#18)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-01-10, 20:27

Mielött bárki összekeverné a BOS stratégiát a niche marketinggel, ajánlom figyelmébe az alábbi linket.

A nagy üzlet a kis résben rejlik | Marketing az Interneten - www.Internet-Marketing.hu

Nem ugyan az a kettő! Sajnos sokan egybemossák, ezért írom ezt a bejegyzést
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#19)
Old
MacTom's Avatar
Tag
MacTom elindult a közkedveltség útján
 
Send a message via Skype™ to MacTom
Default 2009-01-11, 12:55

Van nagyvállalati BOS is. Az apple -nél ez volt a névkártyámon: "senior consultant, BOS division".(iPod fejlesztési ágazat de már ez az óceán is bevörösödött rendesen) A KKV-k valóban könnyebben teremtenek BOS pozíciót maguknak, viszont nem szabad elfelejteni, hogy itt sokszoros a tévedés lehetősége és sokszorosak a hibalehetőségek. A BOS stratégia önállóan ritkán kifizetődő, mert megteremteni a terméket-igényt-piacot stb., általában igen költséges dolog. Van néhány kivétel, de azt gondolom, hogy a BOS azoknak való, akik már gyakorlottak a marketingben, egy ideje viszik az üzletüket, és van tartalékuk a kockáztatásra. A BOS nem csodaszer, hanem egy választható, de nagyon nehéz érvényesülési út, amely csak a leglelkesebbeknek és a legkreatívabbaknak való. na és azoknak, akik nem félnek széllel szemben pisilni.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#20)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-01-11, 14:43

Így igaz!

Véleményem szerint ha kreatív vagy egy kis idő ráfordítással, saját magad is meg tudod teremteni a BOS-stratégiát, hátránya az, hogy a követők hamar jönnek és ez is bevörösödik.Ilyenkor szoktam én lefölöző árstratégiát alkalmazni.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#21)
Old
Anikó71's Avatar
Tag
Anikó71 elindult a közkedveltség útján
 
Default 2009-01-12, 00:10

Jól elnézelődtem ezen az oldalon
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#22)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default Crm - 2009-01-18, 10:04

Toborzás a CRM rendszerbe - Damjanovich Nebojsa

Gondoltam írni kellene a CRM-ről is egy kicsit, mivel nem vagyok benne még nagyon járatos, ezért az alábbi hivatkozást merném nektek ajánlani. A fazon tényleg nagyon érti a szakmát.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#23)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2009-01-19, 17:03

Nebojsa jó ismerősöm, régi motoros. Főleg a gyógyszeripari marketing területen jeleskedik.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#24)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-01-26, 20:34

Piackutatás blog

Új trendek a piackutatásban. Marketingesek figyelmébe melegen ajánlom.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#25)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-02-08, 20:47

Product placemet! Mostanában már itthon is elkezdték használni ezt a dolgot. De még sehol nem vagyunk. Egy érdekes dologra akadtam a neten, ami egész jónak találtam. Egyet is értek vele, ezért tettem ide be.
Archívum: ‘product placement’ - MiKVANNAK

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:59.

Speedminton: tollaslabdázz bárhol-bármikor
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.