online marketing főoldal Online marketing kezelőpult Online marketing súgó Online marketing tagok Online marketing keresés



Online Marketing
Online marketing fórum
Go Back   Internet marketing - Internet marketing fórum > Online Vállalkozás > Termékvéleményezés, értékelés
Termékvéleményezés, értékelés Tapasztalatcsere e-bookokról, szoftverekről, termékekről, szolgáltatásokról.



Publikált piackutatási eredmények -

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
(#56)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-07-19, 18:14

Köszi Chris!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#61)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-08-12, 10:06

(BTL.hu)Közel ötezer felnõtt vett részt a www.alkohol.info.hu oldalon indított online kutatásban. A Dreher Sörgyárak Zrt. - Talmácsi Gábor közremûködésével indított - Felelõs Alkoholfogyasztás Programjának keretében tette közzé kérdõívét, amely a felnõtt magyar lakosság felelõs alkoholfogyasztással kapcsolatos véleményét...

és attitûdjét vizsgálta. A válaszokból kiderül, hogy a felnõtteknek konkrét véleményük, sõt, megoldási javaslatuk is van a társadalom egészét érintõ témában.

A közvélemény-kutatás továbblép a „milyen alkalmakkor és mennyi alkoholt fogyaszt” kérdéskörön, és a mértékletes fogyasztás egyéni értelmezése mellett a túlzott alkoholfogyasztás okozta társadalmi problémák megítélésére, kezelésére is kitér. A kutatási kérdõívet közel 5000 nagykorú személy töltötte ki, (4868) a kitöltõk több mint 2/3-ada (67,7%) férfi, 1/3-a nõ (32,3%). A válaszadók 94%-a a 18-54 közötti korosztályból került ki.

A válaszadók közül 10-bõl 8-an az otthoni, vagy vendéglátóhelyen szervezett családi és baráti összejöveteleken, a bulik és a különleges alkalmak kategóriában jelölték be az alkoholos italok fogyasztását. A válaszadók több mint fele úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt egy hónapban egyáltalán nem fogyasztott alkoholt TV-nézés közben (66%) vagy étkezései alkalmával (55%).

A felelõs alkoholfogyasztás egyéni meghatározásakor a kitöltõk a mértékletességet, az alkalomszerû fogyasztást és a saját határok ismeretét emelték ki. Nem volt egységes a válaszadók véleménye a mértéktelen alkoholfogyasztás alsó határának megadásában: a válaszadók 38 %-a a 2-3 óra alatt elfogyasztott 4-5 pohár italt (1 pohár egyenlõ 0,5l sör, 0,2 dl bor, 0,33 l koktél, 0,2 l pezsgõ vagy 4 cl tömény), míg 37,5%-a a 6 vagy annál több pohár italt jelölte meg a mértéktelen alkoholfogyasztás alsó határaként. A nõk 24%-a azonban már a 2-3 poharat is mértéktelen fogyasztásnak tartja.

A válaszadók közül 10-bõl 7-en (78%) az ittas vezetést ítélték a felelõtlen alkoholfogyasztás egyik legsúlyosabb problémájának. Az erõszakot és vandalizmust a kitöltõk 70%-a jelölte meg, csakúgy, mint a családok széthullását, amelyet 10-bõl 6-an ítéltek (67%) súlyos veszélynek.

A felelõtlen alkoholfogyasztás elleni intézkedésként a válaszadók több mint fele (55%) tartja nagyon hatásosnak a családon belüli nevelést és példamutatást. 10-bõl négy válaszadó szintén ide sorolja a szabadidõ tartalmas eltöltését (44%), és a kitöltõk 30%-a a korhatáros törvények betartását is.

A válaszadók legnagyobb hányada szerint (37%) egyáltalán nem hatásos intézkedés a felelõtlen alkoholfogyasztás ellen az alkoholtermékek árusításának korlátozása, 33 százalékuk úgy véli, hogy az alkoholtartalmú italok árának emelése szintén ebbe a kategóriába tartozik, csakúgy mint az orvosok bevonása, amelyet a válaszadók 17%-a ítélt egyáltalán nem hatásos intézkedésnek.

„Nagyon örülünk, hogy ilyen sokan kitöltötték a kérdõívet, hiszen a nagy érdeklõdés azt jelzi, hogy foglalkoztatja az embereket a téma, és a társadalmi párbeszéd elindult. A felelõs magatartás életünk egyik alapeleme, és az alkoholtartalmú italok mértékletes fogyasztása a felelõs gondolkodás szerves részét képezi” – mondta Gary Whitlie a Dreher Sörgyárak Zrt. elnök-vezérigazgatója. „Sok visszajelzést, véleményt kaptunk, ami nemcsak erõsíti Programunk sikerességét, de új irányvonalakat, ötleteket is ad a folytatáshoz.”

A kérdõív kitöltõi között 3 nyereményutat sorsoltak ki a 2009. augusztus 16-i brnoi MotoGP futamra, ahol a szerencsések élõben szurkolhatnak Talmácsi Gábornak, aki kezdetek óta partnere és résztvevõje a Dreher Sörgyárak Zrt. Felelõs Alkoholfogyasztás Programjának. A három nyertes 2-2 db Gold VIP Dorna pass belépõjegyet kap, amely a verseny ideje alatt belépésre jogosít a VIP Village helyszínekre is, valamint bokszutca-látogatást is tartalmaz.

„Kezdetek óta a Program aktív részese vagyok, és a kezdeményezés iránti nagy érdeklõdés csak megerõsített abban, hogy még többet és még hangosabban kell beszélnünk a felelõs viselkedésrõl, döntéseink súlyáról. A közvélemény kutatás eredménye - valamint az, hogy ilyen sokan kitöltöttük a kérdõívet - igazolja, hogy a felelõs alkoholfogyasztás nagyon sokunkat foglalkoztat, és hangot is adunk ezzel kapcsolatos véleményünknek!” – mondta Talmácsi Gábor.

A közvélemény-kutatás eredményérõl bõvebben www.alkohol.info.hu weboldalon olvashat.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#63)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2009-08-27, 13:41

Internet penetráció 2009 első félév: Internet penetráció 2009 első félév :: NRC Piackutató
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#72)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-10-29, 18:06

(OTS)Az alkoholfogyasztás alapvetõen a társas élet, a szórakozás, a szabadidõ eltöltésének szerves részeként van jelen, a fiatalfelnõttek közel harmada társaságban a barátai gyõzködésére fogyaszt alkoholt, s e tekintetben a férfiak befolyásolhatóbbak, mint a nõk - derült ki...

egy közelmúltban lezárult kutatássorozatból, amely a fiatalfelnõttek alkoholfogyasztási szokásait, ezen belül a közösség befolyásoló erejét vizsgálta.

A Heineken Hungária Zrt., az Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztõ és Kommunikációs Központ (EIKKA), az Est Média Group, valamint a Sziget Kft. összefogásával létrejött, a nyári fesztiválokra idõzített kutatásban a szakemberek online és fesztiválhelyszíni kutatást folytattak. A kutatás eredményeibõl többek között kiderült, hogy a megkérdezett magyar fiatalok számára az alkoholfogyasztás egy elõre kódolt cselekvést és mintakövetést jelent, mivel a fiatalok társadalmi és családon belüli szocializációjában az alkoholfogyasztás egy elfogadott társadalmi jelenségként rögzül.

A valamivel több, mint 1000 feldolgozott online kérdõív és a kéttucat fesztiválhelyszíni interjú válaszaiban az alkoholfogyasztás leggyakoribb indokai között a lazább, kellemes hangulat megteremtése, a gondûzés, és a társasághoz való alkalmazkodás szerepelt. Az alkoholfogyasztás a válaszadók 28%-ának számára egy társas viselkedési kényszer eredménye, ugyanakkor a befolyásolhatóság pozitív hozadékaként jelentkezett, hogy a nyilatkozók többsége (63%) külsõ figyelmeztetésre abbahagyja az alkoholfogyasztást.

További pozitív jelenségként értékelhetõ, hogy a válaszadók kétharmada (67%) mértéktartónak vallja magát: saját bevallásuk szerint éppen csak annyi alkoholt fogyasztanak, hogy kissé ellazuljanak. Ennél többet jelent az italozás a fennmaradó egyharmad (33%) számára, enyhébb vagy akár erõsebb fokú ittasságot, részegséget okozva. Az eredmények rámutattak arra is, hogy az adott szituáció jelentõsen befolyásolja az elfogyasztott alkohol mennyiségét, az alkoholfajta kiválasztásában pedig két tényezõ játszik kulcsfontosságú szerepet: egyrészt a már ismert italok élveznek elõnyt, másrészt fontos a jó minõség, ugyanakkor a többség számára (80%) nem játszik különösebb szerepet az, hogy éppen milyen alkoholfajták szerepelnek a reklámokban.

A kutatás eredményei, a Heineken Balaton Sound fesztiválon készített interjúk és az aktuális kutatás kérdõíve megtalálhatók a holahatar.hu - Tudod hol a határ? Láss tisztán, dönts felelősséggel! oldalon.

BTL.hu - a Below The Line magazin
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#75)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-11-17, 17:15

Bevezető - A 'tipikus' magyar férfi, avagy a mai magyar férfiak szokásai - Tanulmányok, elemzések - marketinginfo - marketing tudásportál

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:33.

Speedminton: tollaslabdázz bárhol-bármikor
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.