online marketing főoldal Online marketing kezelőpult Online marketing súgó Online marketing tagok Online marketing keresés



Online Marketing
Online marketing fórum
Go Back   Internet marketing - Internet marketing fórum > Online Vállalkozás > Termékvéleményezés, értékelés
Termékvéleményezés, értékelés Tapasztalatcsere e-bookokról, szoftverekről, termékekről, szolgáltatásokról.



Marketing esettanulmányok -

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
(#1)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default Marketing esettanulmányok - 2008-12-10, 20:32

Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha a marketing területekről(on linetóla gerillán át a klasszikus marketingig) esettanulmányokat mutatnánk be. Ez lehet akár hivatkozás formájában vagy saját tapasztalatok alapján. Ebből mindannyian tanulhatnánk és ki is tudnánk értékelni ezeket!

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#2)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default esettanulmány - 2008-12-10, 20:46

Esettanulmány a többcsatornás értékesítés nehézségeiről

(Forrás: Ecommerce Guide) Szabó Gábor
A brick-and-click modell, - azaz a többcsatornás értékesítési mód, amikor egy áruház rendelkezik mind hagyományos "téglaáruházzal" (brick), mind pedig online értékesítési felülettel (click) - lassan az elemzők rögeszméjévé válik. Az e-kereskedelem sikere azonban többet igényel puszta többcsatornás eladásnál.
Miután az elemzők is egybehangzóan állítják, hogy az online forgalom megélénkült, és az ebből származó bevételek magasnak ígérkeznek, úgy tűnhet, az e-kereskedelem felszálló ágban van.

Mégis, a jó hírű Federated Department Stores (NYSE: FD) éppen az ünnepi időszakra időzítette azon bejelentését, miszerint visszafejleszti két legmarkánsabb weboldalát, a Macys.com-ot és a Bloomingdales.com-ot. A döntés megkérdőjelezi az elemzők jelenlegi elképzelését arról, hogy a legjobb és legkorrektebb út a vásárló szívéhez kétfelé is vezet: offline és online egyaránt.

Marketinges ballépések

A Macys.com - honlapján, reklámjaiban, promóciós anyagaiban és különösen fáradhatatlan e-mail marketing kampányában - alaposan túllőtt a célon a konfekciós divatáruk reklámozása terén, amit még nem tud az online vevőközönség megemészteni. Továbbá a képekkel különösen megrakott Macys.com oldalak rendkívül hosszú idő alatt töltődnek le, már ha az ember csak egy sima telefonvonalon keresztül internetezik.

Röviden, arról van szó, hogy nem a Macy's-zel van a probléma, hanem a Macy's.com-mal. A "valós" Macy's New York-ban hálaadás előtt tele volt vevőkkel, akik igenis sokat vásároltak.

A Bloomies leépítése

Ugyanez mondható el a Bloomingdale's-ről is. Míg a Federated a Macys.com-on csak leszűkíti a kínálatot és megszünteti a kevésbé kedvelt kategóriákat, addig a Bloomingdales.com esetében teljesen felszámolja az e-kereskedelmi vonatkozásokat. Mostantól a Bloomingdales.com nem lesz több, mint egy, a cég offline áruházaihoz kapcsolódó információs és marketing-oldal.

A Bloomingdales csak néhány amerikai államban van jelen, főleg a keleti és nyugati parton, így nagyon sok amerikai fogyasztó nem is ismeri a patinás nevet. Ha ehhez hozzávesszük a gyenge marketingmunkát, nem csoda, hogy a weboldalt leépítik. A Federated bejelentésének időzítése mindenesetre érdekes.

Minden az időzítésen múlik

Még ha ügyetlenül is választott időpontot a Federated, az e-kereskedelem ismerői nem rejtik véka alá, hogy a két lábon álló áruházak online része még egy ideig nem fog jelentős bevételt hozni, legalábbis az offline bevételekhez képest. Nem szabad persze elfelejteni, hogy a szóban forgó áruházak terjeszkedéséhez évtizedek kellettek, az e-kereskedelem pedig hónapok leforgása alatt lendül fel és hanyatlik vissza.

A Bloomingdale's-t az 1860-as években alapították. Gyorsan növekedett, de azért nem egy éjszaka alatt lett ekkora. A Macy's szintén régi intézmény, és úgy terjeszkedett el parttól partig, hogy a növekedés végig kézben volt tartva. A híres New York-i 34. utcai üzlet jövőre ünnepli századik születésnapját.

A tanulság jól ismert: lassan járj, tovább érsz. Talány, hogy hogyan feledkezhettek erről meg olyan nagy múltú cégek, mint a Bloomingdale's és a Macy's.

Történelmi lecke

Miért tűnnek el olyan gyorsan az alaposan megtámogatott brick-and-click, azaz többcsatornás vállalkozások? Lehet, hogy rossz célokat tűznek ki maguk elé?

Ahelyett, hogy a piaci egyeduralmat és a gyors bevételeket hajhásznák, talán jobb lenne, ha ezek a szervezetek saját történetükre néznének vissza. Onnan pedig a következőt olvasnák ki: kezdd kicsiben, ajánlj minőségi árut elérhető áron odafigyelve a vevőre, majd növekedj fokozatosan a fogyasztói igényeknek megfelelően.

Lassan a testtel

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a manapság is ugyanannyi ideje lenne egy vállalkozásnak a kibontakozásra. De a hosszú élettartam titka a kereskedelemben ma is a kézben tartott növekedés. És a brick-and-click képlete? A fent vázolt bölcsességek beigazolódnak, de csak akkor, ha a hagyományos kereskedők képesek lelassítani, kivárni a megfelelő gazdasági helyzetet és körbeudvarolni az online vásárlóközönséget.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#3)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-11, 18:50

Szeretném veletek megosztani egy saját megélt tapasztalatomat.

A minap bementem egy edényeket áruló boltba. A pénztárnál egy idősebb hölgy volt előttem. Mielőtt kifizette a terméket(elektromos mixer) kérte a magyar nyelvű leírást. Erre a pénztáros elég bunkó módon, annyit mondott "Döntsd el, kell vagy nem". Kérdezem, milyen modor ez. Ráadásul a hölgy jogosan reklamált.
Ilyenkor szoktam azt mondani, ha ebben az esetben az eladó segítséget nyújtott volna, akkor a bolt nem esik el a termék összegétől. Igaz, mondhatjuk azt, hogy egy termék nem termék, de ha ezt mondjuk eljátssza egy nap ötször, akkor mennyit is bukik a kereskedő cég az eladó modortalansága miatt. Számoljunk: Legyünk szerények és legyen az öt termék napi ára 10000Ft. Ha ezt megszorozzuk 22 nappal, az akár hogyan is számolok, ez mínusz 220000Ft . EGY ELADÓ HÜLYESÉGE MIATT.
Érdekes nem
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#4)
Old
VIP Mastermind Team tag
Norcsa különleges adottságokkal rendelkezikNorcsa különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-11, 21:25

Figyu elmondom a másik oldalról. Én voltam az eladó nagyon kedvesen, mint mindig megkérdeztem mit óhajt a kedves vendég. Erre majd ha megmostam a mocskos kezem megmondja. Ott volt a főnök, azt mondtam nem vagyok hajlandó semmit adni a kedves vendégnek szolgálja ki Ő ha akarja. Kiszolgálta és nem rúgott ki. szóval nem könnyű az egyik oldalon sem.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#5)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-11, 21:57

2004-től KÖTELEZŐ a magyar nyelvű leírás/használati útmutató, különben fogyasztóvédelmi felügyelőséget lehet hívni. Az, hogy ki, hogy szolgál ki az más tészta.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#6)
Old
VIP Mastermind Team tag
Márti elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-12-11, 23:37

Hát, - ez már nem érdekes, - hanem akkora bunkóság, hogy a főnöke helyében minden további nélkül kirugnám. ( függetlenül attól, hogy sajnálok minden munkanélkülit, - én is probáltam ) --- de ami sok, - az sok.

A magam részéről én voltam - vagyok - mindkét oldalon. Tehát voltam vásárló ugy, hogy egy hasonló eladóval kerültem szembe. De voltam eladó is, ugy, hogy egy hasonló situlusú vevővel, - érdeklődővel áltam szemben. De ha én fogok ki egy nehezen kezelhető ügyfelet, -- ( nem olyat, mint az elmlitett hölgy, - mert ő nem egy nehezen kezelhető, -csak egy sima egyszerü kérdést feltevő vevő ) --- szoval ha én fogok ki egy indokolatlanul felháborodó, - vagy egy tudatlan okoskodó ügyfelet, - akkor veszek egy nagy levegőt, - és udvariasan leszerelem.
Nem olyan bonyolult dolog ám.
Aki pedig nem birja a kiképzést ( és az emlitett példa szerinti bunkó módon viselkedik ), az ne menjen olyan helyre dolgozni, ahol emberekkel kell bánni.

Visszatérve az előző két rossz ügyfél tipusra, -- mindkettőben volt részem épp a mult héten. Az okoskán jót kuncogtam magamban, - és haláli nyugalomban probáltam rávezetni ( lassan, udvariasan, ) hogy rossz helyen, és rossz kérdéseket tesz fel.
( persze ezt nem igy szó szerint, - hanem csak óvatosan, - de érthetően ).
A felháborodott ügyfélnek pedig egyszerüen megoldottam a problémáját 10 perc alatt, - pedig nem is ránk tartozott volna.

Mindkettő elégedetten távozott, - én meg jól aludtam.

Ennyi.

Azt kellene az embereknek megérteni, felfogni és alkalmazni, - hogy mind a két oldalon ugy kellene viselkednünk, - ahogy mi szeretnénk, ha velünk viselkednének.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#7)
Old
VIP Mastermind Team tag
Márti elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-12-11, 23:42

Norcsa ! Veled is egyetértek,

Tiszta sor hogy nem rugott ki a fönököd.
Te megprobáltál a helyzethez képest a lehető leg udvariasabban, - de nem megalázkodva, - kiszálni a helyzetből. Még mindig jobb, mintha belementél volna egy partalan vitába, ahol viszont tuti kihozott volna a sodrodból előbb utobb a vevő.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#8)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-12, 17:14

Totál igazatok van. Sajnos ma Magyarországon a vásárlási kultúra a ......alatt van.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#9)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default megtörtént eset - 2008-12-14, 12:29

Esettanulmány

Az év elején párommal eldöntöttük, hogy elutazunk egy Csehországi körútra. Ismertem az utazási irodát, kicsi de megbízható és mindig minőségi szolgáltatást nyújtanak (nagyon sokszor utaztam már velük, ezért merem ezt hangoztatni).A történetet folytatva, befizettük az utazást és vártuk az indulás napját, ami hamar el is érkezett. Elindultunk, csodálatos tájakon mentünk keresztül, míg végül megérkeztünk a szálláshelyre. Minden jó volt ezalatt a pár nap alatt. Elmentünk olyan helyekre, ami nem volt a programban sok plusz információval gazdagodtunk, a szállás és az ételek is fantasztikusak voltak. Összességében, olyan szolgáltatásbeli értéket(vevőérték) kaptunk, ami továbbra is ehhez az utazási irodához köt(a jó szolgáltatás kialakítja a vásárlói hűséget). Akkor miért írom ezt a bejegyzést? kérdezhetitek. Egy hiba volt az út során, az idegenvezető (férfi volt). Sajnos az út folyamán észrevettem, hogy az úriember(sajnos már volt régebben is ilyen tapasztalatom férfi idegenvezetővel)folyamatosan lehúz minket anyagilag(belépőjegyek). Nem vertem nagydobra, mert nem akartam senkinek elrontani az útját. Sajnos, mivel közgazdász vagyok és a számok világában élek, nagyon hamar rájöttem a turpisságra. Ráadásul az emberünket a testbeszéde is folyamatosan elárulta. Vicces volt. A legszánalmasabb az volt, mikor az egyik nap benne volt valami az árban, de másnapra már kellett érte fizetni. Szánalmas volt, ahogy mohon nézte a pénzt, miközben átadtad neki(nem mert a szemembe nézni közben). Mindezt csak azért írom le, hogy felhívjam a figyelmet ezekre a tényekre(érdemes mindenkinek odafigyelni). Fontos: Az alkalmazott egy cég márkájához hatalmas értéket tud adni, de ilyen pitiáner dolgokkal a porba is tudja dönteni.


A tanulságot levonva az alábbi összegzésre jutottam: Ha olyan típusú ember lettem volna, hogy mindenkinek elmondom, hogy mit tett, akkor nem csak nekik, hanem az utazási irodának is sokat ártottam volna. Nem hiszem, hogy örültek volna 45 elégedetlen embernek, akik legalább még öt másik ismerősüknek elmondták volna negatív tapasztalataikat. Ha azt a számok nyelvén akarom kifejezni, akkor 45fő*5fővel= csupán 225 fő. Ha ezek az emberek fejenként 60000 Ft-ot költenek utazásra az - 13 500 000 Ft mínuszt jelentene az irodának a jövőre nézve egy ALKALMAZOTT HÜLYESÉGE MIATT!

Végezetül: Jómagam biztos, hogy velük fogok utazni jövőre is de csak akkor, ha nem ez az idegenvezető lesz!


Mit gondoltok erről az esetről?
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#10)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-14, 21:20

Csak jó embereket szabad felvenni a cégbe, kellően MEGBECSÜLNI (anyagilag, fizetés prémium, jutalék, céges dolgozói hétvége ilyesmi), motiválni... Másrészt hogyan s miként kereshet legálisan többet - nem zsebre- (persze a tulajdonos még többet keres ezzel), túlóra, plusz meló, ha bevállalja... Üdülési csekk, kajajegy, szoli, szauna, uszoda kedvezményesen (az alkalmazottak fittsége miatt)... Ha ilyeneket kap, nem fog átvágni bennünket. (ezt csak azért írtam, mert nálunk a fogászatnál ilyen dolgokat dolgoztam ki, hogy a jó fizetése mellett megbecsüljük a kollégákat és mindenféle idétlen céges meeting meg csoportos ilyen marketing dolgok helyett, ilyenekre költjük el az összegeket..). Én hiszek, benne, hogy ha egy alkalmazott meg van becsülve és meg is van elégedve, nem fog átcseszni, vagy ilyesmi... Persze ha átcsesz munkaügyi bíróságra adom, nem fogok vele tökölni, megbocsájtás meg ilyenek nincsenek, ha mi kitesszük a lelkünket is (a párommal, hogy a nyereségünket visszaosztva legyen jó a dolgozóknak, aki ezt nem becsülni azt nálunk nagyon rácseszik... Aki igen, az jól jár.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#11)
Old
VIP Mastermind Team tag
Norcsa különleges adottságokkal rendelkezikNorcsa különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-15, 00:20

Azt miből állapítod meg, hogy valaki jó ember? Ugye nem tanácsos rokont, barátot felvenni, akiről nagyjából meg van a véleményed.
De ha odamegy hozzád egy idegen, jelentkezik mondjuk a hirdetésedre, arról, hogyan állapítod meg, hogy jó ember-e?
Hallottam egy 7 lépcsős munkatárs kiválasztásról előadást. Úgy hallgattam, mintha én lennék a pályázó a munkára.
Hát komolyan, ha ezt velem végigcsinálnák valahol, tuti nem mennék ahhoz a céghez dolgozni (kivéve egyet )
Mondjuk ez marhára nem arról szól, hogy jó ember vagyok-e. Sokkal inkább, hogy alkalmas-e arra a munkára.
Na már most, hogy alkalmas is legyen meg még a Te meghatározásod szerint jó is... sok sikert a munkatársak kiválasztásához!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#12)
Old
Monaline's Avatar
Admin
Monaline különleges adottságokkal rendelkezikMonaline különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-15, 11:04

Relatív,hogy kinek mi a jó ember.Persze vannak alapvető normák,pl. nem ver át,ne késik el a munkából,odafigyel a munkájára,időben elvégzi a munkáját,tisztelettel bánik a munkatársaival...stb.
A vevő-eladói viszonyról nekem is megvan a magam tapasztalata.Minkét oldalon vannak "érdekes" emberek,ez intelligencia kérdése.Amikor eladó voltam egy ajándék kereskedésben még a rosszabb hangulatú napjaimon sem küldtem el egyik vevőt sem,maximum ne mosolyogtam annyitEgyébként ha a kötekedő vevőkkel továbbra is kedvesende nem megalázkodva viselkedsz,meg fog lepődni és valószínűleg leáll.
A bunkó eladókat meg többnyire azért nem rúgják ki,mert hiába a nagy munkanélküliség mégsem olyan könnyű olyan embert találni,aki ilyen kevés fizetésért vállalja...
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#13)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-15, 14:33

Mondjuk nekünk megvolt a csapat (azokat hozta el a párom akikkel már 2 évet együtt dolgozott egy másik rendelőben), én meg azokat akikkel már szintén együtt dolgoztam máshol. Kiválasztással, egyéb ismeretlenek toborzásával nem foglalkozok.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#14)
Old
VIP Mastermind Team tag
Norcsa különleges adottságokkal rendelkezikNorcsa különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-15, 18:57

Ja hát így könnyű. De hát ez a megoldás sokaknak nem adott.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#15)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-15, 21:53

Sajnos ma a legtöbb normális helyre csak ismeretség által tudsz bejutni. Sok nagy multinál olyan marketingesek dolgoznak, akiknek a swot analízis(és még nem is a nyolcrészesről beszélek) semmit nem mond. Haverom az egyik multinacionális vállalat x.. termék divíziójának a területi igazgatója. Ő szokott hívni ha baj van. Olyan pozicionálás és értékesítésösztönzési hülyeségeket találnak ki ezeknél a cégeknél, hogy a hajam égnek áll. Multkor egy 120 000 Ft-os vásárlásért 3000 Ft-os kupont adtak. Van olyan, hogy a marketinges nem beszél az értékesítés emberével és 3 hónapig nem adnak el semmit(röhej).Ennél már csak az viccesebb, hogy a tulajdonos nem bocsájt el egy ilyen marketingest, mert ő valakinek a valakije.
Két hete volt egy elég nagy problémájuk, amit már 3 hónapja nem tudtak megoldani. Öszzeültem a haverral és két nap alatt mindent megoldottunk(csak a józan paraszti logikát használtuk). (ilyenkor jókat röhögök, mert én soha sem tudtam bejutni egyetlen egy ilyen céghez sem,mert nem volt ismeretségem, de most már azt mondom nem is baj.
Mostanábban vagyok úgy, hogy inkább tanítanék.
A humánerőforrás menedzsereknek üzenem, jó lenne az emberek tudását is tesztelni a munkaerő felvételnél, nem csak az ismeretségi körét
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#16)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-16, 09:27

Norcsa: Dehogynem, mindenki valahol dolgozott már, és ott szert tett jó kollégákra, még ha teljesen más területen is vannak. Akik: megbízhatóak, motiválhatóak, lelkesek és jól lehet kijönni velük egyénileg és csoportban is. Eképpen nem nehéz ráajánlani nekik a fizetéssel és jobb körülményekkel. Persze, most munkaadói oldalon vagyok, végre, mindig erre vágytam, hogy kb 12 munkahelyen dolgoztam már, mindenhol volt pár jó ember akivel ma is tartom (kisebb-nagyobb megszakításokkal) a kapcsolatot, s már akkor elterveztem, ha lesz valami cégem/cégünk, akkor őket fel fogom keresni ez ügyben. Persze sokaknak már jó helye van, nem mindenki jön el, de nem panaszkodom.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#17)
Old
VIP Mastermind Team tag
Norcsa különleges adottságokkal rendelkezikNorcsa különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-12-16, 12:55

Chris én nem vagyok ilyen szerencsés helyzetben. Talán kevés munkahelyem volt és az is már régen még a gyerekek előtt.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#18)
Old
ChrisDry's Avatar
VIP Mastermind Team tag
ChrisDry hamarosan közkedvelt lesz
 
Default 2008-12-16, 14:36

Én nekem sok volt (nem is szeretik a fejvadász cégek, mert ha nem volt valami jó, léptem tovább (hát igen, nem voltam túl lojális, ha nem voltak korrektek velem)...
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#19)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-16, 16:46

Hi

Nálam a csúcs 15 év egy helyen. De minden pozíciót végig jártam. Az igaz, hogy sokszor kitekingettem ha valahol probléma megoldót(projekteknél, ha valami nem megy)kerestek. Lehet, hogy engem meg ezért nem kedvelnek a cégek.(úgy gondolják nincs tapasztalatom)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#20)
Old
VIP Mastermind Team tag
Márti elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-12-16, 20:44

Hát igen Gondolkodó !

Véleményem szerint nagyon sok esetben sokkal fontosabb egy jó problémamegoldó ember, mint egy szakember ( persze természetesen az is fontos ), --- de hiába van egy irodában 10 nagyon jó szakember, - aki a legkisebb problémánál is leblokkol, - ha nincs közöttük egy sem, - aki lehet hogy az adott szakmához nem ért profin, - de nem ilyedős, azonnal tud reagálni, - és van egy nagyon jó ismeretségi köre.

Én mindig azt mondtam a beosztottamnak, - mikor azon kesergett, hogy ő még nem igazán jó a szakmában, -- hogy én ezt nem tartom hibának, - csak legyen egy nagyon jó telefonregisztere, - és legalább azt tudja, mikor kit kell felhivni,- aki az adott témában okosabb nála ( persze ehhez be kell látani, hogy vannak nálunk okosabbak is )

De ettől még lehetünk mi a legügyesebbek
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#21)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-16, 20:53

Egy jó dolog van abban, ha valahol sok időt töltesz el és mellette képzed magad(jómagam is ezt tettem)mindent átlátsz és nagyon gyorsan tudsz rá reagálni. A mi cégünknél végigmentem a ranglétrán és minden területet ismerek, így ha gond van bárhova bármikor bele tudok nyúlni ha baj van. A kitekintések meg azért kellenek, hogy más jellegű problémával is találkozzon az ember és ebből tudjon tanulni.Amit írtál Márti nagyon jó, köszönöm
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#22)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2008-12-19, 16:10

Piackutatás blog - Brandek az UGC honlapokon: Coca-Cola esettanulmány
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#23)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default ne nyis egyszerre több boltot, mert belebukhatsz - 2009-01-07, 16:16

Esettanulmány!

Mindenkinek ajánlom figyelmébe az alábbi pár sort. A 2000 - év környékén volt egy nagyon jó működő magyar vállalkozás, aki a műszaki cikkektől kezdve a háztartási cikkekig mindent árult(olyan volt a profilja, mint a e.world m.markt,stb., ). Egy bolttal kezdték és rövid időn belül nyitottak egy másikat. Nagyon szépen gazdagodtak a tulajok(ekkor még nem voltak bent a nagy versenytársak). Később úgy gondolták, hogy ez a bolt mennyiség nem lesz elegendő és a meglévő mellé még nyitottak hármat(egy részét felvett hitelből). A vége csúfos kudarc lett, az egész vállalkozás csődbe jutott. Mi volt a hiba? Véleményem szerint az egyik fő ok, hogy úgy nyitottak még három boltot, hogy azt hittek az első kettő majd kitermeli a másik három befutásához szükséges pénzt. Ezt nem szabad csinálni! Mindig csak egy boltot szabad nyitni, mert annak a terhét még tudod nyögni, de ha nem még akkor is bezárhatod, amíg a többi még működik. Nem vesztesz el mindent csak azt az egyet.A másik dolog, hogy csak egy biztos anyagi háttérel (lásd m.m., vagy e.w.)és megfelelő marketing támogatással lépek meg egy ilyen dolgot(több boltot nyitok egyszerre) és nem hitellel.
"Ki sokat markol kevest fog" szól a mondás

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#24)
Old
gondolkodas's Avatar
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-01-20, 13:53

Digi. lásd: Melyik a legjobb internetszolgáltató? (link módosítva: a szerk.)
Milyennek kellene ma lenni egy szolgáltató cégnek!

Last edited by Zso; 2009-01-20 at 14:09.. Reason: kérlek ne postolj egy linket egynél többször
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#25)
Old
Új tag
Csabi különleges adottságokkal rendelkezikCsabi különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2009-01-22, 16:31

Én is ilyen számolós vagyok, de én mondtam már le kirándulást, idegenvezetést emiatt. Szerintem pont ezért kellett volna szólni az utazási irodában az utazást követően. Hogy legközelebb is jó szívvel tudj utazni velük.

Ha normális az iroda, akkor megköszönték volna a jelzésedet és ha marketinggel is foglalkoznak, akkor kaptál volna egy X % kedvezményre jogosító kupont, amit a legközelebbi útnál, vagy Y dátumig felhasználhatsz.

Quote:
Originally Posted by gondolkodas View Post
A tanulságot levonva az alábbi összegzésre jutottam: Ha olyan típusú ember lettem volna, hogy mindenkinek elmondom, hogy mit tett, akkor nem csak nekik, hanem az utazási irodának is sokat ártottam volna. Nem hiszem, hogy örültek volna 45 elégedetlen embernek, akik legalább még öt másik ismerősüknek elmondták volna negatív tapasztalataikat. Ha azt a számok nyelvén akarom kifejezni, akkor 45fő*5fővel= csupán 225 fő. Ha ezek az emberek fejenként 60000 Ft-ot költenek utazásra az - 13 500 000 Ft mínuszt jelentene az irodának a jövőre nézve egy ALKALMAZOTT HÜLYESÉGE MIATT!

Végezetül: Jómagam biztos, hogy velük fogok utazni jövőre is de csak akkor, ha nem ez az idegenvezető lesz!


Mit gondoltok erről az esetről?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:55.

Speedminton: tollaslabdázz bárhol-bármikor
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.