online marketing főoldal Online marketing kezelőpult Online marketing súgó Online marketing tagok Online marketing keresés



Online Marketing
Online marketing fórum
Go Back   Internet marketing - Internet marketing fórum > Online Marketing > Online Marketing - Keresőmarketing
Online Marketing - Keresőmarketing Online marketing - keresőmarketing stratégiák, tanácsadás, titkok, és módszerek



E-mail marketing / szerkesztés alapok - leírás - Online marketing -

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
(#1)
Old
mecs's Avatar
Admin
mecs különleges adottságokkal rendelkezikmecs különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default E-mail marketing / szerkesztés alapok - leírás - 2008-10-16, 15:00

Az elektronikus levél, e-mail az internet marketing egyik legjelentősebb eszköze. Sokkal gyorsabb, olcsóbban és hatékonyabban lehet segítségével kommunikálni az ügyfeleinkkel, mint a hagyományos levéllel.

Általában a tárhelyszolgáltatók kinálnak a tárhely mellé hirlevél küldő szolgáltatást is, azonban ha komolyan szeretnéd venni az e-mail marketingedet, akkor nem árt előfizetni egy professzionális szoftverre.

Az e-mail témája

Az e-maileid témája nagyon fontos része a levelednek. Fontos, hogy olyan címsort találj ki, ami felkelti a cimzett érdeklödését, mivel ezen múlik az, hogy egyáltalán megnyitja -e a leveled és fordít rá időt, hogy elolvassa mit írtál neki.

Az e-mailed formátuma

Nagy kérdés, hogy milyen formátumban küld ki az ügyfeleidnek a hirlevelet - html vagy szöveges (text) formátumban. A HTML formátumu e-mailek jobban néznek ki, azonban nem minden cimzetted tudja őket elolvasni, mivel nem minden levelezőrendszer tudja megjeleníteni ezt a formátumot. Ha mégis a HTML formátum mellett döntesz akkor javasolt egy szöveges változatot is készíteni és mindkettőt elküldeni, igy biztosan mindenki el tudja olvasni a leveled.

A sorok hossza

Amikor szerkeszted a hirleveled, akkor gondolj arra is, hogy sok levelezőrendszer nem tördeli automatikusan a levél szövegét, tehát a leveled egy "összefolyt" szövegként jelenhet meg. Ezt úgy orvosolhatod, hogy a sorok végén manuálisan (enter lenyomásával) te magad tördeled a szöveget. Az optimális karakter szám / sor körülbelül 65!

Linkelés

Az e-mail szoftverek többsége automatikusan linké alakítja a www. -al kezdődő karaktersorokat, azonban sok olyan szoftver is létezik amely csupán akkor varázsolja kattinthatóvá az internetcímeket, ha azok teljesen ki vannak írva http:// elötaggal együtt (URL)

Tehát amikor linkelsz akkor mindig igy írd a címet:

http://www.example.com

...és ne csak így:
www.example.com


Egyenlőre ennyit az e-mail szerkesztés alapjairól

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#2)
Old
Zso's Avatar
Zso Zso is offline
Adminisztrátor
Zso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugár
 
Default 2008-10-16, 20:53

Szép leírás, megy is a hírnévpont ;)


Fogyókúra és edzés titkok
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#3)
Old
mecs's Avatar
Admin
mecs különleges adottságokkal rendelkezikmecs különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-10-17, 17:19

Azt elfelejtettem odairni a végére, hogy itt feltehetitek a kérdéseiteke is a témával kapcsolatban ;)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#4)
Old
Új tag
magdi elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-11-19, 17:52

Szeretném megkérdezni mindenkitől hogyha egy felmérést szeretnék késziteni arról hogy mennyire használják az email-marketinget, szerintetek melyik szektort érdemes célcsoportnak venni: kis és középvállalkozások, szolgáltató egységek, vagy...? statisztikailag melyik lenne reprezentativ?
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#5)
Old
Monaline's Avatar
Admin
Monaline különleges adottságokkal rendelkezikMonaline különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-11-19, 18:02

Ha igazán reprezentativ akarsz lenni,akkor mindegyik célcsoportot érdemes figyelembe venni.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#6)
Old
mecs's Avatar
Admin
mecs különleges adottságokkal rendelkezikmecs különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-11-19, 18:15

Hát ez attól függ, hogy melyik szektórra vagy kiváncsi, milyen célból jönne létre az a felmérés. Ha csak általános információgyüjtés céljából akarod ezt megvalósítani, akkor szerintem is minden szegmensből érdemes megkérdezni valaki(ke)t.

Az offline kis és középvállalkozások többsége nem is hallott e-mail marketingről, nem hogy használják. Ha online vállalkozásról van szó, akkor jobb esetben használják, de többnyire nincs egy jó marketing terv, ami képes vásárlóvá konvertálni az olvasót.

Ha elkészül a felmérés akkor szivesen látjuk itt a felmérés eredményét, persze csak ha publikus
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#7)
Old
Zso's Avatar
Zso Zso is offline
Adminisztrátor
Zso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugár
 
Default 2008-11-19, 18:53

Bármelyik szektort veszed alapul, mindenféleképpen reprezentatív eredményt kapsz (az adott szektorra az a jellemző).

Egyébként ezen a fórumon is találhatsz embereket különböző szegmensekből, néhányan biztos válaszolnának a felmérésedre.


Fogyókúra és edzés titkok
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#8)
Old
Új tag
magdi elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-11-19, 19:05

A dolgozat az email-marketingről szól, ennek gyakorlati része lenne a felmérés. A hipotézis az lenne hogy használják és hatékony! Na most olyan szektort kellene találni aki tényleg használja és méri is a hatékonyságot. A felmérést kérdőivesre gondoltam, de nem tudom kiknek küldjem, hány emberkének, vagy vállalkozásnak ahoz hogy reprezentativ is legyen. De persze lehet forditva is, legyen az a hipotézis hogy Magyarországon még nem használják és ezt alátámasztani a felméréssel.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#9)
Old
Zso's Avatar
Zso Zso is offline
Adminisztrátor
Zso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugár
 
Default 2008-11-19, 19:11

Lehet, hogy jobb lenne úgy megközelíteni a kérdést, hogy Magyarországon még nem igazán használják, de akik használják, azok ilyen és ilyen eredménnyel...


Fogyókúra és edzés titkok
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#10)
Old
mecs's Avatar
Admin
mecs különleges adottságokkal rendelkezikmecs különleges adottságokkal rendelkezik
 
Default 2008-11-19, 19:15

Szerintem ha a kis és középvállalkozásokra koncentrálsz a dolgiba, akkor az jó lesz.
Simán küld el e-mailbe pár vállalkozásnak a kérdőivedet és kérd meg, hogy kitöltve küldjék vissza, írd oda, hogy dolgozathoz van rá szükséged. Esetleg töltsd fel valahová és linkeld be ide a fórumra is, szerintem itt is kitöltik páran ha szépen kéred
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#11)
Old
VIP Mastermind Team tag
Márti elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-11-19, 22:35

Én ketté venném a dolgozatot a helyedben.

Egyrészt felsorolnám azokat a vállalkozásokat, akik többnyire egész jó ( esetleg szuper ) hatékonysággal használják az e-mail marketinget

Ilyenek például .:

- az internetmarketing tanításával foglalkozó cégek,
- a webes szolgáltatásokat értékesitő cégek
- domain név regisztrálás
- weboldalszerkesztés
- tárhelyszolgáltatók
- szövegirással foglalkozó cégek
- Különféle konferenciákat szervező cégek
- az ujabban itthon is megjelenő Net-en kereskedő
MLM cégek
- Webáruházak többsége
- aukciós oldalak
- Nagyobb hirportálok

Ezekből biztosan találsz kisebb - nagyobb cégeket is. Nagyon sikereseket és még fejlődésben lévő, - de ügyesen kommunikáló cégeket.


Aztán a dolgozat másik része szolhatna arról, hogy a vállalkozások nagy többsége viszont még ma is azon a szinten van, hogy kell egy szupi, csiribiri weboldal, mert anélkül már nem vállalkozás a vállalkozás, - és miután elkészült, ugy gondolják ezzel el is végezték a kötelező tennivalókat - --- és várják a sültgalambot, hátha berepül.

Itt nyugodtan felsorolhatsz ( belinkelhetsz ) olyan cégeket - weboldalakat, amik ugy néznek ki mint egy kicsit nagyobb névjegykártya.:
Cégnév
Cim
Tevékenységi kör,
Néhány kép
Elérhetőségek .: Telefon szám, Fax szám
e-mail cim.
Rövid bemutatkozás.
Jó esetben néhány referencia.

Nos ezekből rengeteget találsz.


A dolgozat első részéhez könnyü lesz megtalálnod a bemutatáshoz szükséges weboldalakat, csak ird be a megfelelő kulcsszavakat.
És nézd meg a hirlevélfeliratkozási lehetőségeket,
és ha már ott vagy, iratkozz is fel, -ártani nem árt, már csak azért is, mert rögtön az első levélnél látni fogsz példákat.


A dolgozat második részéhez pedig ugy szerzel legkönyebben példákat, hogy egy semleges ( nem az első részbe tartozó ) szakmára árúra, szolgáltatásra keresel rá.

Jó munkát kivánok.
Ha kész vagy a dolgozattal, örömmel vennénk ha bemutatnád itt is.

Üdv.
Márti
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#12)
Old
Zso's Avatar
Zso Zso is offline
Adminisztrátor
Zso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugárZso dicsoséges fénysugár
 
Default 2008-11-20, 00:27

Márti ez tökjó Ezért máris adok egy hírnévpontot neked!


Fogyókúra és edzés titkok
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#13)
Old
Új tag
magdi elindult a közkedveltség útján
 
Default 2008-11-21, 16:23

Köszi szépen az ötletet, nagyon jó,megprobálom. Igérem ha kész lesz, valamikor jövöre ilyenkor, elküldöm nektek "egy az egyben".
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
(#14)
Old
Dry's Avatar
Dry Dry is offline
VIP Mastermind Team tag
Dry elindult a közkedveltség útján
 
Default Könyvajánló - 2008-11-21, 17:35

Damjanovich Nebojsa: E-mail marketing című könyve még kapható

No, de túl a tréfán nagyon komoly dologba vágta a fejszéjét, aki ezt a témát összefoglalja. A könyvet érdemes elolvasni.

Ráadásul ne feledjük, hogy a html alapú hírlevelet érdemes mindenféle e-mail olvasóval tesztelni. No, meg leiratkozási link, mikor küldjük ki, hány oldal, melyik autorespondert használjuk... stb.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in Technorati
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:58.

Speedminton: tollaslabdázz bárhol-bármikor
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.