View Single Post
(#41)
Old
gondolkodas's Avatar
gondolkodas gondolkodas is offline
VIP Mastermind Team tag
gondolkodas hamarosan közkedvelt lesz
 
Send a message via Skype™ to gondolkodas
Default 2009-11-17, 17:12

(BTL.hu)Wolf Gábor kkv marketing szakértő a napokban érkezett meg az Egyesült Államokbeli Atlantában megrendezett Info Summit konferenciáról. 2010 legfontosabb marketing eszköze a közösségi média lesz – összegezhető a világ legelismertebb marketing konferenciái között számon tartott esemény üzenete.

A konferencia színvonalát jól jelzi, hogy a hallgatók soraiban ült a marketing szakma élvonala, Bill Glazer-től, Dan Kennedy-n át a Copyblogger főszerkesztőjéig Sonia Simone-ig. Magyarországot egyedül Wolf Gábor kkv marketing szakértő képviselte, aki beszámol a 2010-re várható trendekről:

Erősödő közösségi média
A válság hatására megváltoztak a vásárlási szokások. A válság egy mély bizalmi szakadékot hozott lére, ami miatt drámaian csökkent a reklámüzenetek hatékonysága. Megnőtt az ingyenesen adott tartalmak és szolgáltatások bizalomépítő szerepe, amely áthidalja a bizalmi szakadékot. Ma már meg kell szerezni a jogot, hogy prezentálhassuk az üzenetünket, nem lehet közvetlen reklámüzenettel hatékonyan elérni a vevőket.

Ezzel összefüggésben a közösségi média - mint a Facebook, IWIW és a Twitter - üzleti alkalmazásának eredményessége olyan célközönség esetében is jelentős bővülést mutat világszerte, melyek eddig nem voltak jelen a közösségi oldalakon. Mindez azt jelzi, hogy a közösségi médiát, komolyan kell venni üzleti szempontból.

Az értékesítésben is átterelődik a hangsúly a személyes kapcsolatokra, növekszik a személyes eladás jelentősége. Ebben kiemelt szerep jut az ajánlásnak - amikor egy elégedett vevő ajánlja a terméket az ismerőseinek-, valamint az ajánlásra épülő referencia marketingnek* (*a referencia marketing kifejezést Wolf Gábor kkv marketing szakértő alkotta, mindazon marketing eszközök összefoglalására, amelyek az ügyfelek ajánlásait nem a véletlenre bízza, hanem tudatosan alkalmazott módszerekre.).

Előny a kkv-knál
„Mindez a kisvállalkozások malmára hajtja a vizet, hiszen nagyon közel áll hozzájuk a személyes eladás és ezen a téren sokkal hitelesebbek a nagyvállalatoknál. Ez a hitelesség pedig a bizalom fontos forrása lehet, ami lehetővé teszi a közösségi média és az ajánlások sikeres alkalmazását” – jegyezte meg Wolf Gábor kkv marketing szakértő. "2010-re a referencia marketing szerepének növekedése jósolható, szerencsére ebben a kkv-k hagyományosan ügyesek."

Ezen a terepen könnyen előfordulhat, hogy egy kisvállalat legyőz egy multit, már csak azért is, mert a nagyvállalatok többsége nem rendelkezik a közösségi média üzleti alkalmazásához szükséges képességekkel, szakemberekkel.

„Ha valaki még nem használ közösségi médiát, mielőbb vágjon bele: a közösségi média üzleti alkalmazása ma hasonló lehetőségekkel kecsegtet, mint az évtized elején az e-mail marketing. Aki időben lép, könnyen nagyon jó pozíciót szerezhet” – tanácsolja Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója

BTL.hu - a Below The Line magazin
Reply With Quote